mandag den 3. december 2012

Jul med jul på og en opskrift

Traditionen tro havde jeg i går, 1. søndag i advent besøg af de 4 smukkeste og klogeste kvinder jeg kender. Vi skulle julehygge, klippe-klister det bedste vi havde lært, vende hint og hent, nusse baby (gisp! en baby som allerede er 1½ år gammel) drikke kaffe og fylde maverne med knas.
Jeg havde i dagens anledning lavede et tårn af vafler, med div. toppings, så hver mand, i dette tilfælde kvinde, selv kunne bestemme smagen.
Jeg ville gerne servere en (jule)marmelade til vaflerne, og sådan en kan super nemt fremtrylles uden kilovis af sukker, den laver stort set sig selv. Så her kommer opskriften på den nemmeste julemarmelade (elsker du ikke bare opskrifter som er så simple, og ingen tid tager? jeg er fan!)

Julemarmelade

1 pose bær på frost, jeg brugte en blandet en af slags, det virkede rigtig godt.
1 spsk. sirup, eller sukker eller sukrin eller.... det sødemiddel du foretrækker.
1 tsk. kanel
1drys vanilje
½ dl. vand

Alt sammen op i en gryde, lade det boble en stund til alle bær er møre, gi det en omgang med stavblenderen, og vupti, (jule)marmelade (jeg skal afsløre, at det er kanelen som gør den julede hi hi... bestem selv dine krydderier eller slet ingen)

Smag den evt. til med lidt mere sødt, da det ikke er den sødeste udgave af marmelade.







Sig mig en gang er det ikke helt vidunderligt at det endelig er december, syntes simpelthen det er så vanvittig hyggeligt!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar