mandag den 19. november 2012

Inder kål med kylling (meget nemt og billigt)

Efter min tidligere snak om at leve økologisk, men samtidig prøve at spare penge lidt penge, kommer her en super ret, som passer så fint til årstiden. Meget simpelt og lige til, så here goes:

400 g. hakket kylling el høns (er sikker på at okse ville passe lige så fint)
1/2 hvidkålshoved (jeg var heldig at få fat i et af de helt store, så måske et helt hvis det er af den lille slags)
Smør eller olie til stegning
2 tsk. kanel
1 tsk. kardemomme
1 tsk. spiskommen
1 tsk. stødt ingefær
1/2 dl. vand 
1 dl. fløde (af den fede slags ikke noget fedtfattigt her)
Smag til med salt

Hak hvidkålen fint
Svits kødet med alle krydrerigerne, tilsæt den hakkede hvidkål, tilsæt vand og fløde og lad rette simre ved lav varme i gerne en hel time til kålen falder godt sammen. 

Jeg spise det som det var, familien spise brune ris til. 

Det ser ikke så dejligt ud, men det smagte virkelig godt.

Jeg er generelt stor fan af mad som passer sig selv, og denne ret tager absolut ingen tid at forberede, den skal bare have lov til at passe sig selv. Selv familiens yngste medlem, spise med stor glæder mors mad, jeg har tilsyneladende et barn som spiser alt der smager af kanel!




Ingen kommentarer:

Send en kommentar